fredag 29 oktober 2010


Var på föreläsning med Sanna Ehdin igår. Inspirerande och bra men hon berörde så många ämnen som hon bara skrapade på ytan så nu känner jag att jag måste läsa på en hel del. Hon hade lite bråttom. Finn din energikod hette föreläsningen och det handlade om att hålla sina energinivåer konstant höga. Vi fick börja med att skriva ner 5 saker som ger en energi. Sömn är väl det första jag tänker på nu men rätt mat(lchf), frisk luft, trevliga stunder med vänner, barnen och familj, trädgården, långa promenader är saker som ger mig energi. Man kan inte sova sig till energi fick vi veta. Självklart måste vi sova men om man känner sig låg är det bättre att göra något på sin lista som ger mer energi istället för att försöka somna om. Sen jag läste "Den självläkande människan" för några år sedan har jag kallat Sanna Ehdin för min hälsoguru och nu har hon börjat äta LCHF och det tycker jag är så bra för LCHF-kosten behöver verkligen "tunga" namn som promotar den. Försöker ju börja äta LCHF men Ellen verkar känna av övergångsproblemen mycket fortare än jag. Hon blir gnällig och kinkig efter en dag. Jag få försöka fasa ut kolhydraterna istället för att sluta tvärt med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar