torsdag 16 december 2010


Ellen är en dam med en stark vilja. Hon berättar genast när hon tycker att något är fel. Och det kan vara allt från att hon tycker att hon får för lite sällskap- (man ska gärna ligga brevid henne på golvet, det duger inte att hon får ligga på golvet precis brevid mig när jag tex håller på i köket) till att blöjan behöver bytas.

Nätterna är ju lite sisådär. Hon vill gärna äta ett par gånger varje natt och vaknar ganska många gånger däremellan. Ibland får hon sova i vår säng och då sover hon ganska bra men det är ingen ultimat lösning att alltid ha henne sovandes där. Egentligen tycker jag ju att det är det mest naturliga att ha sina barn sovandes nära och jag tycker det är väldigt mysigt att ha henne där men inser att vi inte kan ha det som en standardlösning. Har beställt Anna Wahlgrens "Sova hela natten"och ska läsa in mig på den. Sen får vi se hur det känns om vi ska "kura" henne eller inte. Ett säkert ställe att få henne att sova på dagen är i bilbarnstolen. Den kan användas överallt. Hon gillade inte alls babysittern, bilstol ska det vara. Som sagt det är en bestämd dam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar