onsdag 5 januari 2011


Ellens schema ser ut så här denna veckan:


19-07 natt

07.10 mat, gröt

08.45 förmiddagsvila 45 min

10.30 mat, ammas

12.00 middagsvila 1,5 h

14.00 mat, ammmas

16.00 eftermiddagsvila 45 min

17.30 mat, gröt


Inatt var hon vaken och lät en hel del mellan 1.30 och 2.30 men sen sov hon till 06.20 då hon vaknade till men somnade om igen själv. 06.35 hörde jag hur hon låg och "pratade". 06.45 gjorde vi glad morgon hela familjen. Använde mig av marginalkvarten för egentligen är det ju inte morgon förren 07 men Casper hade kommit ner då och han var mer än lite otålig och hade lite svårt att vara tyst.

Till frukost åt prinsessan en hel portion gröt med plommon och har sedan legat en god stund i "gymmet" nöjd och glad. Innan kuren hann hon inte vara uppe länge förren det var gnäll och pip.

Underbart för hela familjen men framförallt för Ellen!

2 kommentarer:

  1. Det är det som är så häftigt - de blir så otroligt mycket gladare, piggare och läraktiga när de får sova ordentligt. Jag upplever att Axel i princip aldrig gråter längre om inte brorsan dunkar till honom.
    Heja er!

    SvaraRadera
  2. Ja idag har vi haft en annan Ellen som bara har gnällt om det verkligen varit något fel. Det har gått ner massor av mat också i jämförelse med vad hon åt innan. Kan knappt tro att det är sant!

    SvaraRadera