fredag 7 januari 2011

Inatt har Ellen sovit gott trots att det tog lite längre tid än vanligt. Jag måste coola ner mig lite tror jag, hon har ju gjort enorma framsteg på dessa dagarna. Nu är det bara jag som måste gå och lägga mig i tid om kvällarna också så får vi alla den sömn vi behöver och lite till. Ellen har lärt sig sova på 5 dygn men jag har inte riktigt fattat så fort, det säger ju en del eller hur ?!

Idag bär det av till IKEA för igår kom jag på en lösning till hennes rum så att hon kan få det riktigt mörkt när hon ska sova. Allt enligt den tillfälliga husgudinnan -Anna Wahlgren

2 kommentarer:

  1. Jag håller fortfarande på och kämpar med sömnen - min sömn. Jag har utvecklat någon slags nattfobi där jag är rädd för minsta ljud, trots att de andra sover så gott.

    SvaraRadera
  2. Nej, vad trist att höra. Helt klart mycket värre att inte kunna sova än att ha problem med att gå och lägga sig. De gånger jag har problem med att somna eller somna om i vargtimmen brukar jag räkna, försöker koppla bort allt annat och bara koncentrera mig på siffrorna och räkna räkna. Låter lite vrickat men det funkar för mig!

    SvaraRadera