fredag 25 mars 2011

God Natt ?

Hur mycket vilja kan man ha när man är 8.5 månad ?? Ellen har en vilja av stål och just nu tycker hon att det värsta som finns är att gå och lägga sig. Hon skriker sig blå och snurrar måånga varv i sängen innan hon till slut hulkande lugnar ner sig. Kl 19 när hon går och lägger sig klarar jag av att vara konsekvent och hålla lugnet men när samma sak händer kl 02.30 är jag inte lika konsekvent utan ganska lättövertalad så då får hon oftast som hon vill dvs ammas eller ligga i vår säng. Bara jag får sova vidare så är jag nöjd och jag hoppas Ellen också är det. Hon kommer väl inte att ligga i vår säng eller vilja ha mat mitt i natten för alltid hoppas jag. Men lättare och lugnare nattningarna längtar jag efter. Riktigt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar