lördag 2 april 2011

Dessa nätter !

Ellen har blivit lite förkyld igen och då får hon svårt att andas och därmed sova så i natt har vi sovit i pass H och jag. Först fick jag ett par timmar mellan 23-03 och därefter tog jag över vakpasset. Det visade sig inte vara så länge för Ellen somnade hos mig i soffan vid 03.45 och så sov vi där till 06.30 när Casper kom upp. Funderar allvarligt på att flytta Ellen till alldeles eget rum däruppe nu. Som det är nu sover hon i rummet precis intill vårt sovrum och vi måste gå in i hennes krypin för att komma in i sovrummet. Hon är ju super lättväckt och det slår sällan fel: när vi kryper under täcket vaknar Ellen. Nackdelen är såklart att vi får springa i trappan på nätterna när hon vaknar och det är en stor nackdel.En annan fördel är att man kan lägga in en madrass och sova där själv tillsammans med henne. Känner mig något velig men tror ändå att vi får prova att flytta på henne. Nu är det ju såklart hennes förkylning som stör henne mest och då får hon lov att vara stökig på nätterna men i vanliga fall måste vi nog börja styra upp det hela.

2 kommentarer:

  1. För både barn och vuxen tror jag att det finns en poäng med lite avstånd. Men stör helt enkelt inte varandra lika lätt och behöver inte känna att man måste gå på tå. Hoppas det snart blir bättre. Kram K

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken, vi kämpar på. Natten som gick var faktiskt något bättre så vi hoppas det fortsätter i den riktningen.

    SvaraRadera