torsdag 9 juni 2011

Åka kollektivt-tjoho?

Idag bestämde jag mig för att jag och Ellen skulle ta bussen in till stan. Det började med att det var fel i reseplanerarens tidtabell så jag fick gå upp till Hyllie. När jag sen skulle hem tänkte jag åka bussen hela vägen för det var kallt som ända in i och det regnade en hel del. 6:an går ju till oss men när jag satt på bussen satt där en karta som visade att det var 5:an som gick hem. Förvirringen total. Av på Trianglen bara för att konstatera att jag inte hittade den j--la hållplatsen. Bara att ta tågen hem igen för det hittade jag iallafall. Och sen vänta på bussen igen i regnet igen. Ellen var iallafall på strålande humör hela tiden och det gör ju det hela lite lättare. Minst sagt. Men det lär ta ett tag innan jag åker kollektivt igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar