fredag 8 juli 2011

Gott eller?

Jag har levt ganska så Lchf den sista tiden, "fuskar" i stort sett varje dag men tappar ändå lite lite i vikt varje vecka."Fusket"kan iofs bestå av potatis till middagen eller en halv macka till lunch, mycket sällan kakor eller godisMen det är inte längre vikten som är det viktiga (trodde aldrig att jag skulle skriva den meningen), jag är nöjd med den som den är nu. Det viktiga nu är att känna att jag mår bra och har energi. Känner direkt när jag ätit för "fel". Verkar ha blivit mycket känsligare för vad jag stoppar i mig. Innan var det vardagsnormalt att känna mig trött, lite däst och orkeslös. Hur min mage mådde ska vi ju inte tala om alls. Att den blivit så mycket bättre är nästan lika mycket värt som att energin höjts. Ikväll åt jag en kladdkakemuffins och jag blev såå förvånad för det var faktiskt inte gott. För ett par år sedan hade jag tyckt att någon som säger så faktiskt måste vara lite vrickad. Kladdkaka är gott, mycket gott, punkt. Men det var då det. Nu tar jag hellre en bit ost till kaffet och är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar