tisdag 26 juli 2011




"Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och något alldeles oväntat sker.
Världen förändrar sig varje dag men ibland blir den aldrig densamma mer."
Av Alf Henriksson.

Igår läste jag en dödsanonns som gjorde att jag stannade upp alldeles. En barndomskompis har gått bort i cancer bara 38 år gammal. Hon var en väldigt speciell person och kommer att vara saknad av många många. Jag lärde känna henne -86 och umgicks med henne ett par somrar då. Hon har påverkat mitt liv fast jag inte har träffat henne sen dess och det säger väl en hel del om vilken fantastisk person hon var. Hon var nog lite för god för detta livet eller så behövdes hon på annat håll. Men att lämna 4 barn är så fruktansvärt att behöva göra. Kan inte föreställa mig ångsten hon måste ha känt över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar