torsdag 29 mars 2012

Jag gammeldags??

Är det jag som är gammaldags kanske (är jag säkert i vissa fall) men är det helt ute med att ge god service? Har så många gånger varit med om ett rent ut sagt helkasst bemötande. Igår åkte jag iväg och skulle köpa en större grej. När jag kom till affären var de lite besvärade för att de fick gå ut och kolla på lagret. Nej vi har inte packat upp dem än så kan du komma tillbaka i eftermiddag? Ehh, nej det kan jag inte. Vet inte varför de inte kunde packa upp dem då men det har kanske en förklaring, för lite personal eller vad som helst jag vet inte. Men det var attityden det var fel på. Inget ursäkta eller förklaring på något sätt. Nästa ställe jag kommer in och ber om det jag ska ha där frågar tjejen mig om den finns i deras reklamblad. Inte vet jag vad som finns i ert reklamblad, jag vill bara ha det jag ska köpa. Till slut fick jag vad jag ville ha men med en känsla som var allt annat än nöjd med hur jag hade bemötts som kund. Är det så himla svårt att lägga till ett leende eller en vänlig kommentar. Alla dagar är man inte på topp men då får man bannemig bara klistra på leendet och försöka ge det där lilla extra som gör att kunden gärna kommer igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar