söndag 6 mars 2011

Tidsbesparing

Vill jag göra det lätt för mig sätter jag mig ner på söndagen och planerar veckans middagar. Sparar såå mycket tid och energi på att planera för varje dag och utifrån det skriva en inköpslista. Efter ordningen i affären också för säkerhets skull! En annan fördel med det hela är att vi får prova en massa nya rätter. Vuxenpoäng i massor! Just nu är det LCHF för hela slanten här hemma.

Veckans Meny ser ut så här:

Måndag: Fisk under pepparrotstäcke
Tisdag: Flygande kassler
Onsdag: Auberginelasange med cheddar
Torsdag: Rester.....lägger alltid in en restdag så att inte kylskåpet ska svämma över.
Fredag: Paj med kyckling och svamp
Lördag: Bortbjudna....
Söndag:Broccolisoppa
med ost och baconchips
Veckans recept har jag hittat här.

1 kommentar:

  1. Ja det är verkligen vuxenpoäng på hög nivå!! Skulle vi också behöva...
    För att inte tala om vad vi behöver ta tag i vårt LCHFande. Men det får helt enkelt vänta till vi kommer hem igen =)

    SvaraRadera